« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
وحید حاج سعیدی
همین که دوستان در کنار پرداختن به امور دنیوی و اخروی به فکر سلامت جسم و روان ما هستند و با ارسال یک عدد، ما را در چاقی و لاغری تضمینی، رهایی از طاسی سر، درمان قطعی سرطان، پیشگیری از سکته، یافتن همسر مورد علاقه...و پیدا کردن نیمه گمشده مان رهنمون هستند، پرچم شان بالاست.
پایگاه خبری آوای رودکوف -وحید حاج سعیدی:کسانی که فکر می کنند بعد از تماس با مخابرات یا شماره گیری#800 * و درخواست لغو پیامک های تبلیغاتی از شر آنها در امان هستند مطمئن باشند چنین اتفاقی نمی افتد چرا که اساساً « بباید فرستاد و دادن پیام» و این داستان در دوره مولوی و حافظ و سعدی بوده و چیز غریبی نیست. در واقع پَیام یا پـِیغام ، حجم کران‌دار (دارای آغاز و پایان)ی از اطلاعات است که از یک فرستنده به یک گیرنده فرستاده می‌شود. اما ما در کشورمان به جای پیام بیشتر با پدیده ای به  نام «پیامک» سر و کار داریم که روزمان بدون آنها شب نمی شود.

هر چند ابداع پیامک فی نفسه چیزی بدی نبود و انصافاً کار راه انداز هم بود. اما بعد از اختراع گوشی های هوشمند و راه افتادن شبکه های اجتماعی خلق الله دور ارسال پیامک را قلم گرفتند و کشتی درآمدزایی  چند میلیاردی این اپراتورها به گل نشست.  تا اینکه دوستان فکر هایشان را روی هم گذاشتند و قایق شکسته پیامک ها را مرمت کردند و دوباره به آب انداختند. البته در رویکرد جدید دوستان به انواع و اقسام جنگولک بازی و صناعات ماوراء الطبیعه، علوم متا فیزیک و سایر علوم غریبه روی آوردند و از دعا نویسی، کف بینی و رمالی شروع کردند تا معرفی کد خوشبختی و کد خوشمزگی و کد موفقیت و قس علی هذا القیاس...  که پرچمدار این جنگولک بازی ها رسانه ملی است!

بماند که اخیراً نائب الزیاره ما هم شده اند. زیارت به نیابت با ارسال عدد چهل به فلان شماره!!!....

اما جالب تر اینکه عزیزان در این روزهای سرد زمستانی وارد عرصه خطیر پیشگویی نیز شده اند و قرار است تنها با دریافت صد تومان ناقابل زلزله تهران را پیش بینی کنند! «اعلام فوری زمین‌لرزه‌های تهران، با ارسال عدد 1 به فلان شماره» و این توضیح که به ازای هر پیامک صد تومان از شما کم می‌شود. البته داستان این طور نیست که دوستان دو سه ساعت قبل از زلزله به شما خبر دهند تا بتوانید با فراغ بال از در و همسایه خدا حافظی کنید و از یکدیگر حلالیت بطلبید و یا تکلیف ارث و میراث تان را مشخص کنید و بعد راهی پمپ بنزین شوید! زهی خیال باطل... چون ما خیر صد تومان را خوردیم و عدد یک را برای تنویر افکار عمومی و خصوصی به شماره مورد نظر ارسال کردیم و جواب هم گرفتیم: «در صورت حادث شدن زمین‌لرزه‌های بیشتر از 5/3 ریشتر در استان محل سکونت شما و شهرهای مجاور، سریعاً به شما مشترکین اطلاع داده خواهد شد!»


حقیقتاً دست مَمَلی ... نه اینکه رسانه ها، سایت ها، خبرگزاری ها و کانال های خبری هیچکدام زلزله های بزرگتر از 5/3 ریشتر را اعلام نمی کنند، دانستن این موضوع در آن برهه زمانی قطعاً حکم کیمیا را دارد! علی ای حال همین که دوستان در کنار پرداختن به امور دنیوی و اخروی به فکر سلامت جسم و روان ما هستند و با ارسال یک عدد، ما را در چاقی و لاغری تضمینی، رهایی از طاسی سر، درمان قطعی سرطان، پیشگیری از سکته، یافتن همسر مورد علاقه، دریافت وام بدون سود، گرم کردن کانون خانواده، پیشگیری از طلاق، هواداری از تیم های مورد علاقه، زیارت به نیابت، درمان افسردگی، استفاده بهینه از انرژی، کاهش آلودگی هوا و پیدا کردن نیمه گمشده مان رهنمون هستند، پرچم شان بالاست. صد تومن هم که این دوره و زمانه پولی نیست و ارزش فکر کردن ندارد!  ما در ماه چند ده هزار تومان برای شرکت در قرعه کشی های صدا و سیما خرج می کنیم، این صد تومان هم روش ... ماشالله به چشم و ابروش!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: